Divulgação do Edital de Seleção de Alunos Especiais para Curso de Verão - PPGCC/INF/UFG

A Coordenação do Programa de Pós-Graduação em Ciência da Computação informa que as inscrições para o processo seletivo de alunos especiais para o curso de verão "Emergent Software Systems: Building Systems that Self-Assemble and Self-Learn", ministrado pelos professores Barry Porter e Roberto Rodrigues, da Universidade de Lancaster, Reino Unido, poderão ser realizadas no período de 14 a 18 de janeiro de 2019.

As aulas ocorrerão no período de 28 de janeiro a 08 de fevereiro de 2019, de segunda a sexta-feira, das 8h00 às 12h00, no prédio do Instituto de Informática. O curso será ministrado em inglês, mas haverá monitoria simultânea em português.

Resumo do Curso de Verão
Emergent Software Summer School:
Building Systems that Self-Assemble and Self-Learn

This two-week summer school will provide a deep dive into emergent systems: a paradigm in which software learns how to assemble itself from building blocks, and then how to optimise itself by finding alternative assemblies at runtime guided by real-time machine learning. We will introduce the key technology and frameworks behind this paradigm, with both theoretical sessions and hands-on practical workshops, to enable participants to build their own emergent systems. In the second week of the summer school we will then co-develop a set of sub-projects for groups to work on, and will deliver focused tutorials to aid with the development of these projects. The summer school will conclude with presentations of the projects and general discussion on all of the ideas covered.

[1] Defining Emergent Software using Continuous Self-Assembly, Perception, and Learning, Roberto Rodrigues Filho and Barry Porter, Transactions on Autonomous and Adaptive Systems, September 2017

[2] REx: A Development Platform and Online Learning Approach for Runtime Emergent Software Systems, Barry Porter, Matthew Grieves, Roberto Rodrigues Filho, David Leslie, Symposium on Operating Systems Design and Implementation, November 2016